Foto: blic.rs

Vidno kvalitetnija sedmica od prethodne, ali još je mnogo prostora za usavršavanje. FTV je bolja za uspješniju i svestraniju obradu srpskog voza, koji je uplašio region ratnom retorikom. Oba dnevnika pate od nedostatka pažljivo obrađenih priča i konceptualnog pristupa aktuelnostima

BHT1: BOLJE U ODNOSU NA PRETHODNU SEDMICU

10. – 16. januar 2017.

KONAČNO DRUGAČIJA OBRADA: I dalje se ne smiruju odjeci proslave Dana Republike Srpske. Ali dok smo prošle sedmice bili izloženi plejadi izjava, saopštenja i kontrareakcija vodećih političara bez ikakve obrade, sada su se već pojavili smioniji pokušaji da se događaji rasvijetle iz drugačijih uglova. To je baš ono što je nedostajalo u programu obje televizije u prvim izvještajima. Urednica Semira Krehić je u utorak, 10. januara, upriličila Skype-razgovor sa savjetnikom ruskog Ministarstva vanjskih poslova koji je progovorio o prirodi ruske podrške Miloradu Dodiku, demistifikujući novinske naslove i pretjerivanja iz domaće političke kuhinje.

ANALIZOM PROTIV POPULIZMA: Godinu smo započeli sa prežvakanim političkim temama koje je uspješno nametnuo predsjednik manjeg entiteta, stvarajući stanje permanentne napetosti, a često i preuveličanih tenzija na domaćoj političkoj sceni. Nova predstava je tobožnja odluka Vlade Republike Srpske o prekidu saradnje sa Valentinom Inzkom. Vladimir Šušak je vijest smjestio u analitički diskurs, dajući joj puni smisao kroz izlaganja svojih sagovornika, istovremeno uspješno skidajući populističke naslage sa donijete odluke.

IZDVOJENO:

Srpsko-ruski voz, kako su ga krstili pojedini mediji, ispisan natpisima “Kosovo je Srbija”, putovao je regionom kao novost dana. I to više dana, kako se Tomislav Nikolić potrudio da svojim gafom (izjavom da će Srbija ako ustreba poslati i vojsku) opet otkrije svoje ekstremističko lice iz prošlih vremena. U nedjelju smo u prilogu Biljane Petrušić mogli čuti više pojedinosti o novoj aferi Vučićeve vlasti, ali kroz prizmu zvaničnih i opštepoznatih informacija. Neki drugi mediji (npr. Al Jazeera, ali i hrvatske nacionalne televizije) posvetili su srpskom vozu mnogo više pažnje, grebući ispod površine vijesti koja je između ostalog pripremana u kuhinji sadašnjeg premijera i bivšeg Miloševićevog ministra informisanja. Spinovi iz te režije zahtijevaju komentare drugomišljenika, jer u suprotnom laž postaje istina, ili, još tačnije, spin postaje relevantan jer je neosporen.

OCJENA: 6

FTV: KOJA JE RAZLIKA IZMEĐU VODITELJICE I PREPOZNATLJIVOG TV LICA?

10. – 16. januar 2017.

KAKO SE POSTAJE TV LICE KOJEM SE VJERUJE: Aida Mujan spada u one spikerice koje ne samo da pravilno i razgovjetno čitaju vijesti, već su dovoljno odvažne da ih slobodno intoniraju tamo gdje one smatraju da je to bitno. Istina, ona to čini skromno i decentno, tek u nagovještajima, i uvijek pomalo suzdržano. Ali dovoljno da je možemo proglasiti najubjedljivijom voditeljicom Dnevnika 2. Za nju se može reći da je TV prezenterka, ili više od spikerice, jer se radi o prepoznatljivom TV licu jedne kuće koje vas samouvjereno vodi kroz dnevne aktuelnosti i prema kojoj gledatelji donose svoj sud o kvaliteti. Zato joj odlično stoje dnevnički razgovori s gostima, jer u njenoj interpretaciji izgledaju prirodno i neodglumljeno. Baš kako je i bilo u intervjuu s Fuadom Kasumovićem (četvrtak, 12. januar), gradonačelnikom Zenice, s kojim je razgovarala o nestanku grijanja, nimalo ugodnim i više nego aktuelnim povodom. Mujan je, ostajući prijatna, uporno vraćala gosta na pitanje o urgentnim i kratkoročnim rješenjima koja su najviše i interesovala njene gledatelje, a zbog toga i jeste TV lice koje ulijeva povjerenje.

VOZ, U NJEMU RASKRINKANA PROPAGANDA: Razglednice Dejana Kožula iz Srbije, nezavisno od toga šta je povod, uvijek su kratke, razigrane i zajedljive. Sa dozom zdrave ironije koja u nekoliko riječi raskrinka političku montažu o kojoj se izvještava. Kožulova javljanja dragocjena su za naše gledatelje, ali i reputaciju FTV-a, jer ovaj novinar znalački prikazuje zbivanja iz Srbije kao vrsni hroničar bliske mu stvarnosti. Putovanje voza, kojim su upravljali Nikolić i Vučić, na par je mjesta otkrio svojim zajedljivim žurnalističkim bockanjem, a sve kako bi javnosti dokazao kakvoj smo propagandi svjedočili.

IZDVOJENO:

Vijest ide ovako (nedjelja, urednica Jadranka Milošević): Milorad Dodik osporava genocid nad Bošnjacima u Prijedoru i ne krije da mu do BiH nije stalo. Svako iole upućen u ovdašnju scenu zna da ovdje više ništa nije vijest. Radi se o svakodnevnom dekoru jedne političke karijere. Urednici bi trebali prestati sa praksom da izjave političara pretvaraju u udarne priče, posebno kada se radi o nečemu očekivanom i izlizanom.

OCJENA: 7

KOMPARATIVNA ANALIZA:

FTV je bio bolji za uspješniju i svestraniju obradu srpskog voza koji je opet uplašio region ratnom retorikom. Oba dnevnika pate od nedostatka pažljivo obrađenih priča i konceptualnog pristupa dnevnim aktuelnostima gdje se pravi selekcija i odvaja ono što je vrijedno spominjanja. Dani se znaju ubijati izborom velikog broja vijesti koje se smjenjuju kao na traci, ili političkim tiradama dežurnih demagoga. Ono što izdvaja trenutno uspješne centralne informativne emisije, npr. RTL Danas, jeste to što dan ispričaju u nekoliko priča ili zaokruženih cjelina svojim prepoznatljivim potpisom. A u to se ubraja i izbor vijesti kojem pridaju pažnju i po kojem su prepoznatljivi.