Foto: Tom Dubravec/CROPIX

BHT1: Istureno odjeljenje Radio-televizije Srbije

18. – 24. decembar 2018.

VUČIĆ, ZVIZDIĆ, PA OPET VUČIĆ: Sedmica je bila u znaku bliskosti Aleksandra Vučića i BHT1. Da je kojim slučajem šef naprednjaka kod nas na vlasti, sigurno bi bio zadovoljan radom i pregalaštvom ovdašnjih urednika. Željana Mehmedika i Blažica Krišto otvaraju prilog o razgovorima lidera Zapadnog Balkana s Federicom Mogherini sve sa Vučićevom izjavom. Tek onda nakon njegovih riječi slijedi kratki razgovor sa Denisom Zvizdićem, koji se pojavljuje kao drugorazredni akter koji se, eto, mora ispoštovati kako već dolazi iz naše zemlje. Poslije njega opet Vučić. Sada više o njegovom susretu sa Donaldom Tuskom. I na kraju niza još malo o novoj vojsci Kosova.

O PROTESTIMA U STILU RTS-a: U subotu, urednici Milan Đurović i Dejan Petrović upriličuju nam javljanje beogradske reporterke Biljane Pekušić sa Trga Slavije. Pekušić se nije javila da nam izvijesti o protestima koji potresaju Srbiju, već kako bi sumirala sadržaj sastanka Vučić-Dodik. Poruke s tog sastanka bile su unutar horizonta regularnih očekivanja, te je bilo teško izdvojiti išta što je vrijedno udarne vijesti. O protestima srpske opozicije zato saznajemo u drugom dijelu Dnevnika 2, i to u kratkoj crti. Kraće nego o francuskim žutim prslucima. Bila je to priredba vijesti po želji prvog naprednjaka. Prosvjednici su stali u nekoliko rečenica, vijest se isporučila, ali se nije obradila. Zanimljivo je npr. uporediti obradu naše javne televizije sa onom koju je pripremio HRT. Oni su imali reportera na licu mjesta koji je prenio sve najvažnije poruke, uz podsjećanje na razloge zbog kojih su otpočeli protesti. Spomenuo je čak i brojku od oko 40.000 učesnika, zbog čega mu je replicirao i sam ministar policije Nebojša Stefanović. Naša se reporterka morala baviti sažimanjem Dodikovih i Vučićevih govorancija, pa smo tek u ponedjeljak mogli saznati više o aktuelnosti koja se desila dva dana prije. I to, naravno, u drugom dijelu sadržaja.

IZDVOJENO:

Sedmica u kojoj je bilo previše visoke i dnevne politike. Naprimjer, u četvrtak (Milan Đurović i Željana Mehmedika) Dnevnikom 2 su dominirale izjave domaćih političara, proces pridruživanja EU, ili pitanje ulaska u NATO.  U tom rasporedu, prilog Gordane Dragutinović Mutić o neradnoj nedjelji došao je kao pravo osvježenje. Šta kažu poslodavci, a šta radnici? Hoće li trgovci konačno odahnuti vikendom? Šteta što se više pažnje ne posvećuje ovim temama, a urednici bi trebali paziti da sadržaj visoke politike (koliko god se činio bitnim) ne prevlada nad svakodnevnicom. Dominacija dnevne politike se još i može shvatiti jer se ona temelji na aktuelnostima, ali isporučivati pitanje EU integracija u maniru obrade panela ili konferencije kao vijest dana nikako se ne može opravdati.

OCJENA: 2

 

FTV: Naslov kao stranački PR

18. – 24. decembar 2018.

NAVIJANJE NASLOVIMA: „Dogovorena saradnja: SDA i HDZ zajedno na državnom i federalnom nivou.“ „Nakon sastanka Izetbegović-Čović – nismo optimisti o formiranju federalne Vlade, ubrzo Vijeće ministara.“ Prvi naslov je dao FTV (urednica Jadranka Milošević), drugi BHT1 (urednici Seid Masnica i Željana Mehmedika). Predsjednici SDA i HDZ-a su u svojim izjavama ponovili stavove od ranije, pa se čini da je to bila još jedna epizoda kojom se tvrdi pazar u postizbornom periodu. U tome su im, čini se, svesrdno pomogli i urednici javnih televizija. Svako na svoj način. FTV poručuje da su oba nivoa vlasti neupitna i da je sve već sređeno. Muzika za uši esdeaovaca. BHT1 pak nije optimističan i upozorava da je federalni nivo krajnje upitan. Bila je to prava poslastica za uši hadezeovaca. Gledatelji koji plaćaju ove dvije televizije su ponajviše na gubitku jer umjesto da novinari i urednici zazivaju političku odgovornost, i otkrivaju ono što je neugodno po obje strane, oni su se upustili u sportsko navijanje.

BOLJI POLITIČKI PRILOZI: FTV je imao telefonsko javljanje dopisnika Dejana Kožula s beogradskih protesta koje je, istina, bilo neobično kratko. Ali su, za razliku od BHT1, pokrili događaj u prvom dijelu Dnevnika 2. I na početku sedmice su znatno sadržajnije pokrili izbor nove Vlade u Republici Srpskoj. Mišo Vidović je ukratko predstavio program novog premijera i izdvojio je vrijeme za najglasnije opozicionare.

IZDVOJENO:

U pucnjavi u sarajevskom naselju Hrasno stradalo je jedno lice, dok je još jedna osoba povrijeđena, iako nije potvrđena veza između ta dva slučaja. Na portalu Klix vijest su pratila nepotvrđena imena stradalog i povrijeđenog, uz ogradu da se radi o nezvaničnim informacijama. FTV je (isto kao i BHT1) izvijestio o događaju isključivo kroz znane i zvanične informacije, bez spekulacija o imenima stradalih. Objaviti imena stradalih, bez da su ona potvrđena, predstavlja primjer besprizornog senzacionalističkog novinarstva. Na ovom primjeru se najbolje vidi koliko je bitno profesionalno i odmjereno novinarstvo u pripremi javnog medija.

OCJENA: 5

KOMPARATIVNA ANALIZA:

Sedmica koju je pojela politika. Nije problem da politički sadržaj prevlada u informativnom programu, ali problem nastaje onda kada se sve svodi na puko prenošenje izjava vodećih političara. Ili kada ne postoje druge teme koje nameću urednici i novinari. Nerazumljive su i odluke urednika BHT1 da lamentiraju nad visokoparnim temama kao što su ulazak u EU ili NATO nauštrb svakodnevnice u kojoj postoji sijaset drugih momenata koji se mogu pokriti dnevničkom obradom. Posebno je sporno ako se primijeti navijačka intonacija u bojenju političkih priča, kao što je to bilo u trenutku kada su oba medija različito interpretirala posljednji susret rukovodstava SDA i HDZ-a BiH uz upadljivu sličnost sa stranačkim projekcijama.