BHT1 I FTV: Kako se Željko Komšić može pojaviti na BHT1?

Foto: sobodna-bosna.ba

Neprofesionalni odnos BHT1 prema budućem članu Predsjedništva BiH ničim se ne da prikriti. FTV znatno profesionalnije pristupa ključnim problemima i temama

BHT1: Da sam Željka, a ne Željko, da li bi me BHT1 htio?

29. oktobar – 5. novembar 2018.

INTERVJU OD DESET MINUTA BEZ EKSKLUZIVE: I dalje aktuelna premijerka Republike Srpske spada u red dosadnih demagoga koji siju neutemeljen programski optimizam. Željka Cvijanović je u intervjuu za BHT1 iz svog kabineta poručila da je optimista, te je više puta ponovila sopstvene floskule i fraze koje možemo svakodnevno čuti. Novinarka Mirela Savić joj je pokušala parirati kontrapitanjima i kratkim upadicama, iako je nezahvalno voditi razgovor na, takoreći, tuđem terenu. Odnosno, u odajama zvaničnika. Uvijek je izazovnije za gledatelje gledati visoku zvanicu kao gosta u studiju. Urednicima (Svjetlani Topalić i Edisu Deljkoviću) se zato može zamjeriti što su funkcionerki SNSD-a dali čak deset minuta da besjedi iz svojih prostorija, iako u njenim odgovorima nije bilo ekskluzivnih ili naročito atraktivnih tvrdnji.

CVIJANOVIĆ MOŽE, KOMŠIĆ NE MOŽE U DNEVNIK 2: Dan prije, urednici Seid Masnica i Adela Malkoč prenijeli su izjavu Željke Cvijanović da će Republika Srpska imati formiranu vlast do kraja godine. I to tako što su je prvo interpretirali, a onda i dali u originalu, čime se vijest bespotrebno razvlači. Interesantno, isti dan, Željko Komšić je uputio otvoreno pismo evropskim zvaničnicima optužujući Zagreb da je organizovao „diplomatsku agresiju“ na našu zemlju. Komšićevo pismo je bilo zabilježeno u regionalnim medijima, ali ne i na našoj državnoj televiziji. Kako je moguće da Željka Cvijanović dobija mjesto u Dnevniku 2 prozaičnom izjavom o formiranju vlasti, dok član Predsjedništva nema svoju minutu iako se obraća Bruxellesu i proziva susjednu zemlju? Ovo je već druga sedmica u kojoj se bilježi pristrasan i neprofesionalan odnos prema lideru DF-a, kojem se uskraćuje pravo na izričaj na javnom medijskom servisu i čiji se politički značaj minorizuje. Šta god urednici mislili o Komšiću kao političaru, ne bi si smjeli dopustiti da njihova lična mišljenja prevagnu nad profesionalnim zadacima i obzirima. O Komšićevom izboru za člana Predsjedništva vode se diskusije i politički sukobi, ali u tim diskusijama i sukobima mora se čuti i njegovo mišljenje. A ne samo mišljenje Dragana Čovića ili zvaničnog Zagreba.

IZDVOJENO:

U nedjelju smo saznali da je „sigurnosna situacija u USK-u neizvjesna“, a onda i podatak o broju počinjenih krivičnih djela koja su učinili migranti (bez naznake koji je vremenski period u pitanju). Na policijske izjave da je situacija pod kontrolom stavljen je znak pitanja, a istaknuto je kako se sa tim ne slažu i analitičari, iako je prilično blago mišljenje dao tek jedan stručnjak. Na to sve su date i izjave zabrinutih roditelja koji tvrde da ih brine prisustvo stranaca oko školskih igrališta. Čini se kao da su urednici Milan Đurović i Dejan Petrović neoprezno i krajnje nategnuto pojačavali ocjenu o zabrinjavajućoj sigurnosti. Portal Istinomjer je skoro otkrio da nisu tačne izjave policijskog komesara o svakodnevnim silovanjima koja čine migranti, pa bi bilo poželjno da i BHT1 s više opreza daje svoje ocjene ili podatke do kojih dolazi pri izvještavanju o ovoj vrlo osjetljivoj temi. Bar uz jasno navođenje na koji vremenski period se odnosi statistika koju su odlučili podijeliti sa gledaocima.

OCJENA: 2

FTV: Pristojnije, ali daleko od izvanrednog

29. oktobar – 5. novembar 2018.

PRISTOJNIJA PRIPREMA: Tamo gdje je BHT1 griješio (tretman Željka Komšića), FTV je donosio pristojnu obradu. I u slučaju migrantske tuče, koja je poslužila kao povod da se više progovori o bezbjednosti u Krajini, urednica Antonija Avram je bila opreznija. Nisu iznošene stroge ocjene da je sigurnost narušena, a podatak o broju krivičnih djela je donekle pojašnjen, pa smo saznali da su migranti navodno počinili 250 krivičnih djela „od početka uspostave migrantske rute“.

ŠTA SU PRIORITETI? U ponedjeljak (urednica Jadranka Milošević) su se dvije vijesti fino namjestile da nam objasne uredničke prioritete. Prvo su nova privremena imenovanja u Razvojnoj banci saopštena kroz izjavu premijera Fadila Novalića, a onda je oslobađajuća presuda Sejfudinu Tokiću zbog performansa sa zastavama u centru Banjaluke dobila adekvatnu pažnju. Dakle, kontroverzna imenovanja u banci koja je odavno pod lupom javnosti staju u kratku crtu u režiji predsjednika Vlade, a sudski postupak trećerazrednog političara, koji zaziva duhove prošlosti, dobija svoje izdvojeno mjesto.

IZDVOJENO:

FTV nema kulturne vijesti kao državna televizija, ali nas zato redovno obraduje prilozima iz  kulture. Ovoga puta saznali smo više o legendarnom Zijahu Sokoloviću, koji obilježava 50 godina glumačkog života. Ostaje žal što prilog nije bio još duži i iscrpniji, jer živa glumačka legenda, što Sokolović zaista jeste, zaslužuje ozbiljnu posvetu.

OCJENA: 4

KOMPARATIVNA ANALIZA:

Prosječna sedmica na obje televizije, ali kod BHT1 utisak je dodatno pokvaren tretmanom koji su priredili Željku Komšiću. Sada je izvjesno da u Dnevniku 2 državne televizije nema mjesta za novog člana Predsjedništva, i da se on tretira drugačije od ostalih političara. Kad god bi se trebala dati njegova izjava, ili prenijeti njegova reakcija, BHT1 zaćuti. Dok je novoizabrana predsjednica Republike Srpske uredno citirana, interpretirana, pa i intervjuisana, Komšićevo ime se rijetko provlači. Kada se spomene, to biva u prilogu o ratnohuškaškoj retorici, gdje ga je spomenula konsultovana analitičarka, i to kao nekog ko je očit primjer politike straha. Sasvim je legitimno ustupiti mjesto različitim pogledima analitičara, uključujući i ona lucidnija. I ne samo legitimno već i poželjno. Ali raniji odnos BHT1 prema prvom čovjeku DF-a, koji se svodio na negiranje njegovog postojanja, neminovno boji istrgnuta gledišta analitičke javnosti u pristrasne tonove. Ne možete uporno prećutkivati jednog političara i njegova stajališta, a onda praviti analitički prilog s namjerom da ispadnete neutralni kada prećutkivanom političaru sada dajete etiketu anahronog huškača.  FTV nije imao takve propuste, ali iza njih je blijeda sedmica u kojoj nije bilo izvanrednih priprema. Upadljivo je da kod njih nedostaju ekonomske vijesti koje sve više dobijaju svoje mjesto u programu državne televizije.