MYANMAR BANOVAO “RADIO FREE ASIA” ZBOG KORIŠTENJA TERMINA “ROHINGYA”

Foto: Ye Aung Thu/AFP

Reporteri bez granica (RSF) osuđuju posljednje miješanje mijanmarske vlade u novinarski posao. Vlasti Myanmara su zabranile emitiranje lokalnog medija Radio Free Asia (RFA), financiranog od strane američke vlade, zbog korištenja ispravnog termina “Rohingya” koje se odnosi na pripadnike prognane muslimanske zajednice u Rakhine državi na zapadu ove zemlje. Zabrana je nastupila 12.6.2018. tačno šest mjeseci od dana kada su uhapšena dva novinara Reutersa koji su istraživali masakr nad Rohingya civilima.

Prema navodima RSFa vlada Myanmara prvi put je zabranila termin “Rohingya” u junu 2016. godine, dva mjeseca nakon uspostave države na čelu sa Suu Kyi koja se dugo vremena činila kao utjelovljenje demokratskih nada u Myanmaru. Termin “Rohingya” bi se trebao zamijeniti neprimjerenom frazom “ljudi koji vjeruju u islam u Rakhine državi”.

Otada, mijanmarski mediji koji žele i dalje emitirati i objavljivati svoj sadržaj moraju se pridržavati direktive. Oni koji se kritički odnose prema vlasti u Rakhine državi koriste neutralni termin “Muslimani”. Dok mediji koji podržavaju vlast koriste pogrdan naziv “Bengali” implicirajući da su Rohinje samo imigranti iz susjednog Bangladeša sve kako bi legitimizirali etničko čišćenje kojemu je ova zajednica izložena od augusta 2017.

Zabrana riječi “Rohingya” ukazuje na ljestvicu tabua koje ovo pitanje predstavlja za mijanmarske vlasti.

Myanmar je pao za šest pozicija na RSF 2018 World Press Freedom Indexu te je sada na 137. mjestu od ukupno 180.

RSF