FTV I BHT1: Zloupotreba djece u predizborne svrhe

Foto: faktor.ba

Dijete je zloupotrijebljeno na predizbornom skupu SDP-a. Za to nisu krivi mediji, nego politika, ali mediji su to morali prepoznati

 

BHT1: Bez Banjaluke i slučaja Davida Dragičevića

22. – 28. maj 2018.

EKSPLOZIJA U BANJALUCI: Građani manjeg bh. entiteta s razlogom mogu biti ljuti na državnu televiziju. Ali ne samo oni već i sve druge redovite platiše, jer urednici BHT1 ne pokrivaju ravnomjerno događaje širom zemlje. Tako u četvrtak urednik Seid Masnica ne izvještava o eksploziji koja je uznemirila Banjaluku, a koja predstavlja još jedan u nizu sigurnosnih incidenata koji potresaju grad. Dan poslije, štampani mediji su nagađali ko je bio meta napada ili upozorenja, a Euro Blic na naslovnici spekuliše da je to vrlo moguće bio tužilac koji živi u zgradi na čijem su parkingu oštećena vozila. Ništa od toga nije bilo u Dnevniku 2. Ako su urednici već smatrali da nije primjereno da se bave crnom hronikom, mogli su napraviti prilog koji propituje šta se to dešava u drugom najvećem gradu? Napadi zoljom, neriješena ubistva, obračuni na ulici… I sve to u nekoliko mjeseci.

U STILU REŽIMSKIH MEDIJA: U petak isti propust. Urednica Blažica Krišto odlučuje da uopšte ne pokriva saslušanje ministra policije i tužilaca pred Anketnim odborom Narodne skupštine u predmetu “David Dragičević”. Ista urednica je u utorak izignorisala saslušanje direktora policije. BHT1 se o ovaj slučaj više puta ogriješio minorizujući svakodnevna javna okupljanja. Sada se otišlo toliko daleko da se propustilo skupštinsko preslišavanje koje je obilovalo pikanterijama, pa i političkim sukobima, i koje je imalo svoje mjesto u svakom iole pristojnom mediju. Federalna televizija je taj dan izvijestila i o okupljanju građana u Doboju, što i jeste zadatak javnog medija. I režimska glasila u Republici Srpskoj više su pažnje posvetila radu Anketnog odbora od BHT1. Gledatelji se s pravom imaju pitati šta je razlog ovoj uredničkoj odluci koja je zasjenila cijelu sedmicu?

IZDVOJENO:

Urednik Masnica u subotu poklanja pažnju ne baš optimističnim ekonomskim prognozama za našu zemlju. Mogli smo saznati kakve su procjene MMF-a, ali i najnoviji statistički podaci. Brojke i statistika su više nego poželjni, i trebali bi imati svako malo svoje mjesto u središnjem informativnom pregledu.

OCJENA: 4

FTV: Bolji od BHT1

22. – 28. maj 2018.

KO JE PROTIV ČLANSTVA? Urednik Darjan Babić i novinarka Zerina Ćosić Vrabac u četvrtak nam saopštavaju novost koja se nije mogla svagdje pronaći, a tiče se pojačanog američkog vojnog angažmana u našem regionu. Uvijek je dobro kad se jedan medij izdvoji sa viješću koju drugi nisu obradili. I još kad je to na povjerenje dato novinarki koja gotovo svaku priču znalački obradi, to je dobitna kombinacija. Ali ovdje bismo ipak dali jednu primjedbu. Kad god se spomenu evroatlantske integracije povodom kojih se konsultuju analitičari, ne donose se i ne prikazuju mišljenja koja reprezentuju onaj dio javnosti koji se odlučno protivi članstvu u najjačem vojnom savezu. Obaveza javne televizije je da osvijetli sva vodeća, pa i manjinska razmišljanja u javnom mnijenju.

BEZ DODIKA U RUSIJI: Za razliku od BHT1, FTV donosi prilog sa saslušanja u Anketnom odboru. Istina, urednica Jadranka Milošević ga je stavila u dvanaestu minutu, i to nakon vijesti iz svijeta i Hrvatske. Ali našao se u sadržaju. I to u pripremi koja nije bila najiscrpnija, ali su prenijete ključne informacije. No, isti dan obje javne televizije ne izvještavaju da se Milorad Dodik sastao sa Putinom na marginama Ekonomskog foruma u Sankt Peterburgu.

IZDVOJENO:

Edina Šečerović donosi nešto izdašniji prilog o kandidaturi Šefika Džaferovića za člana Predsjedništva od BHT1. Na skupu SDA na kojem je konačno izabran kandidat ove stranke predstavljena je i nova izborna platforma, a jedno od obećanja je prosječna neto plata od 1.450 KM do 2026. godine. Prilično hrabro obećanje ako se uzme u obzir da je ta ista plata u posljednjih osam godina narasla za nekih 70 maraka. Sada se obećava skoro 600 maraka više za osam godina. Nažalost, urednici javnih televizija nisu se poigrali brojkama da kontekstualizuju vijest, iako bi samo njihovo puko isticanje bilo već dovoljno samo za sebe.

OCJENA: 6

KOMPARATIVNA ANALIZA:

Nešto bolja sedmica FTV-a od BHT1 zbog toga što su prvi, za razliku od drugih, pokrivali saslušanja ispred Anketnog odbora u slučaju Davida Dragičevića. Ignorantski odnos državne televizije doveo ih je do toga da dešavanja u Narodnoj skupštini uopšte nisu pokrili. Ali vrijedan izdvajanja je i jedan drugi detalj koji nam najbolje oslikava koliko su naši javni mediji daleko od profesionalne i etičke odgovornosti koja se očekuje od njih. Obje televizije su pokrivale Konvenciju SDP-a na kojoj je predstavljen njihov kandidat za člana Predsjedništva BiH. Istina, Federalna s dosta većim zanimanjem i minutažom. Dok su se na pozornici u Domu mladih redali govornici, u publici, koja je bila izdvojena na sceni kao najvidljivija podrška besjednicima, našlo se i jedno dijete. To je posebno bilo vidljivo u prilogu FTV-a u vrijeme dok su govorili Nermin Nikšić i Saša Magazinović. U Hrvatskoj je prije nekoliko godina pravobraniteljica za djecu više puta oglasila kako bi istakla da je svaka zloupotreba djece u političke i predizborne svrhe nezakonita i nedopustiva s etičkog stanovišta. Od javne televizije s pravom očekujemo da prepozna takvu zloupotrebu, zatim da ne dopusti emitovanje kadra na kojem se dijete vidi, te da dalje zatraži očitovanje o tome od više institucija i same stranke koja je to dopustila. U našem slučaju, taj detalj je prošao posve neopaženo.