BHT1 I FTV: Različito o saslušanju u Kongresu, slično o EU perspektivi BiH

Foto: N1

FTV prepoznao je značaj saslušanja u američkom Kongresu, ali ne i važnost protesta u Banjaluci. Na BHT1 sve suprotno od toga

 

BHT1: Kako je prećutana glavna vijest sa saslušanja u Kongresu?

17. – 23. april 2017.

SOLIDAN SUBOTNJI DNEVNIK 2: Masovno okupljanje građana u Banjaluci zbog nerasvijetljenog ubistva okupilo je više hiljada ljudi. Urednica Samira Krehić sveobuhvatno je pokrila temu koja je bila udarna vijest u subotu. Bilo je tu mjesta i za komentar, javljanje reporterke s lica mjesta, kao i za podsjećanje na sva dosadašnja dešavanja u ovom slučaju. Tog je dana Dnevnik 2 izgledao bogato i raznovrsno. Gledatelji su mogli saznati kako izgleda život u Kulen Vakufu i kako se Krajišnici bore da ostanu u svojoj zemlji. Bihaći dopisnik Haris Domazet opet je poslao pitoresknu razglednicu iz Unsko-sanskog kantona.

STALO NA NASLOVU: Dan prije, urednica Blažica Krišto donosi atraktivan naslov u vijesti o ostavci rukovodstva Elektroprivrede RS. U naslov je izdvojena rečenica premijerke manjeg entiteta “Biće toga još”. Ipak, nemoguće je ne oteti se utisku da se vijest uspješno mogla proširiti, jer u javnosti se otvoreno govori o ogromnim gubicima ERS-a.

IZDVOJENO:

Dobra vijest je da državna javna televizija sve češće i smjelije otvara nove priče. Urednica Svjetlana Topalić je u četvrtak postavila pitanje zašto naši radnici češće koriste neopravdana bolovanja od svojih evropskih kolega. Isti dan mediji su uglavnom prenosili saslušanje u američkom Kongresu gdje su svoja viđenja iznijeli uticajni analitičari i predstavnik tamošnje administracije. BHT1 je vrlo suzdržano izvijestio o raspravi koja se vodila u Washingtonu, a i ono što je prenijeto iskoristilo se za već mnogo puta ispričanu sagu o manjkavostima dejtonskog uređenja. No, šta je prećutano? Ono što se FTV nije libio isticati u prvi plan, a to je da su pojedini govornici kao glavne krivce prozvali Milorada Dodika i Dragana Čovića.

OCJENA: 5

 

FTV: Kad urednica ne prepozna udarnu vijest

17. – 23. april 2017.

POGREŠNO OTVARANJE: Banjalučki protesti pod nazivom “Pravda za Davida” privukli su pažnju cijele zemlje i otkrili da vlada zabrinjavajuće nepovjerenje u rad policije. Građanska okupljanja su svakodnevna, iako to često nije u medijskim prikazima, naročito ne u udarnim medijima kao što su javne televizije. Ali u subotu se, prema nekim procjenama, okupilo više od deset hiljada ljudi na Trgu Krajine. Urednica Edina Šečerović ne prepoznaje trenutak i njegovu bitnost, te Dnevnik 2 otvara kolektivnom dženazom u Vlasenici, gdje su ukopani Bošnjaci stradali u posljednjem ratu. Svaki skup čija brojnost prelazi očekivanja, uz povod koji ovdje nije nimalo naivan, bez sumnje je vijest kojom se otvara centralna informativna emisija. I to uz posvećeniji i iscrpniji pristup. Ništa od toga nismo vidjeli. Možda bi neko u odbranu Federalne rekao kako je to federalni javni RTV servis koji u prvom redu treba pokrivati federalne događaje. Ali FTV se uvijek trudio dati jednaku pažnju događajima širom BiH. U suprotnom bi se pretvorio u provincijalni i neuticajni medij. Uostalom, događaj o kojem se ovdje govori prešao je entitetske granice.

DOBRO IZDVAJANJE, SPORNO FORMULISANJE: Za razliku od BHT1, urednica Amra Zaklan nije štedjela Dodika i Čovića koji su spomenuti u negativnom kontekstu u Kongresu SAD-a. I to je s pravom izdvojeno kao ključna informacija. Ali ovdje je opet nedostajalo više opreza. Na jednom mjestu se kaže kako je osim lidera SNSD-a za Amerikance glavni krivac prvi čovjek HDZ-a. Takva formulacija bi manje upućenog ili čak bolje upućenog gledatelja mogla navesti na zaključak da je zvanični Washington izašao s tim stavom, a ne skupina saslušanih stručnjaka u kojem su dominirali članovi koji nisu dio zvanične administracije. Više obazrivosti pri formulisanju nikad nije suvišno.

IZDVOJENO:

Darjan Babić nam je u posebnu cjelinu izdvojio posjetu Denisa Zvizdića kalesijskim gospodarstvenicima. Sve je djelovalo kao preuranjeni predizborni marketing, jer se sve vrijeme isticalo šta misli i poručuje predsjedavajući Zvizdić o različitim političkim povodima. Kalesijski izlet bio je tek dekor na sceni. Urednici bi to morali izbjegavati, jer prilozi u kojima se samo prenosi šta o više različitih stvari misli jedan političar, pa makar on bio predsjedavajući, nisu ništa drugo do njegov PR.

OCJENA: 4

KOMPARATIVNA ANALIZA:

BHT1 je bio nešto bolji, i to za pokriće banjalučkih subotnjih protesta koje je FTV izgubio iz vida ponašajući se krajnje provincijalno. Saslušanje u američkom Kongresu o BiH različito je interpretirano. BHT1 je prećutao da su pojedini vodeći političari direktno prozvani. Dok su oni prikrivali neugodne informacije, Federalna je, naprimjer, dopustila sebi, slučajno ili ne, da uradi PR Denisu Zvizdiću gradeći prilog isključivo na njegovim političkim pogledima i mišljenjima. Oba medija su istakla kako BiH prema izvještaju Evropske komisije nije zabilježila gotovo nikakav napredak u evropskim integracijama. Ali prevladao je utisak da briselska perspektiva nije bila od naročitog značaja u informativnom programu naših javnih televizija. Ovo se može objasniti i činjenicom da naša zemlja već dugo godina stagnira, i da je teško tu nešto izdvojiti kao novosti. Uz to, radi se o procesu koji je tehniciziran i ponekad se čini da ga je teško učiniti medijski atraktivnim. Sve to ne bi trebalo spriječiti urednike da nam objasne sve peripetije na našem EU putu. I da iznađu način da u tome budu razumljivi i zanimljivi.