RTRS I BNTV: Polovična pravda za Davida Dragičevića

Foto: banjaluka.net

Javni servis RS-a ponovo je pokazao koliko je otuđen od građana. Na RTRS-u skupovi podrške porodici Davida Dragičevića gotovo da i ne postoje. Srećom da postoji i BNTV

RTRS: Prešućen najvažniji događaj u RS-u

16. – 22. april 2018.

KASNO I NEDOVOLJNO: Dnevnik 2, 21. april, tek u trinaestoj minuti vijest nešto duža od 30 sekundi u kojoj je gledaocima saopšteno da je u Banjoj Luci održan protest na kojem je zatražena “pravda za Davida”. O tome da se na centralnom gradskom trgu okupilo više hiljada građana koji su poslali jasnu poruku da traže istinu o smrti mladića Davida Dragičevića i život za svoju djecu, sebe i sugrađane u sigurnom gradu – nije rečeno niti riječi. Umjesto toga tek tvrdnja da policija i pravosuđe “istragu o ovom slučaju vode u skladu sa zakonom”.

KOLIKO LJUDI TREBA: A mi pitamo uredništvo javnog medijskog servisa RS-a koliko se to ljudi trebalo okupiti na protestu te subote u Banjoj Luci pa da isti bude u najavi vijesti dana? Pitamo i kako u današnje vrijeme, kada zahvaljujući razvijenim tehnologijama nema tog događaja o čijem se sadržaju javnost ne može informisati objektivno i pravovremeno iz različitih izvora, RTRS misli da istinu skrije od javnosti?

GLASNOGOVORNIK VLASTI: No kada se analizira sadržaj onoga što je u tom Dnevniku 2 emitovano, potpuno je jasno da je RTRS, kao glasnogovornik vlasti, po ko zna koji put pokušao pažnju javnosti skrenuti sa svakodnevnih problema i interesa građana. Otuda i ne čudi što je udarna vijest bila emitovanje komentara predsjednika bh. entiteta RS Milorada Dodika o “ratnohuškačkim izjavama lidera SDA Bakira Izetbegovića”. Dodik, pri tom, u vezi Izetbegovićeve izjave o proizvodnji oružja u namjenskoj industriji Federacije BiH, nije ništa novo rekao, kao što ništa novo u svojim komentarima nisu kazali ni drugi sugovornici novinara. Iz svega se, stoga, nameće samo jedan zaključak: da je, a uvjereni smo potpuno bezuspješno, pokušano banjalučko okupljanje građana gurnuti ne u drugi, nego ko zna koji plan, kao da nije istinski dio stvarnosti i jasnog nezadovoljstva građana.

POREZI I POTRAŽIVANJA: “Prijeti li Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH blokada računa – Srpska odlučna da naplati svoja potraživanja”, riječi su kojima je u Dnevniku 16. aprila najavljen izvještaj o ovoj temi. Iako je sam izvještaj na osnovu izjava portparola UIO BiH, a koji se poziva na zakonska rješenja o radu ove institucije, pokazao da Pravobranilaštvo RS ne poznaje ovu oblast, pa traži blokadu računa UIO, iako o raspodjeli prihoda od indirektnih poreza odlučuje Upravni odbor UIO, to za novinare RTRS-a nije bitno. Upravo kako vlast ovog entiteta insistira da joj se vrati njen novac, tako se to prenosi i javnosti, bez dovođenja u pitanje potpuno pogrešnog adresiranja odgovornosti za ovaj slučaj.

EMOTIVNA OSJEĆANJA GLASAČA: Jedna od tema kojom su se novinari bavili jesu i izmjene Izbornog zakona BiH kojima je predviđena elektronska kontrola glasačkog procesa. Za sagovornike se biraju, osim delegata u Domu naroda Ognjena Tadića, koji navodi da će izmjene podržati, članovi SNSD-a koji se istom protive. Zanimljiva je i izjava predstavnika Agencije za zaštitu ličnih podataka koji protivljenje zakonskim izmjenama obrazlaže “emotivnim osjećajima glasača”.

IZVJEŠTAJ ZAČINJEN CINIZMOM: RTRS ne bi bio to što jeste kada njegovi novinari ne bi vlastite opservacije iznosili tokom izvještavanja. Tako Gvozden Šarac, u prilogu o radu Vijeća ministara koji je podnio predsjedavajući Denis Zvizdić, cinično konstatuje da “ako je Vijeće ministara BiH toliko dobro radilo, čudno je da BiH već nije članica Evropske unije”. Šarac, istina, navodi da je Zvizdić nezadovoljan koordinacijom s entitetskim vladama, ali odmah kao protutežu tome emituje izjavu premijerke RS-a. Koja bez mnogo argumenata, ali s mnogo riječi, iznosi niz negativnih komentara na rad Vijeća ministara.

Ocjena: 1

BNTV: Istina o protestima

16. – 22. april 2018.

DO KOLJENA POTUKLI RTRS: Da gledaocima u nedjelji iza nas ništa drugo nije ponudio, zbog načina na koji su u dnevnicima ove TV kuće svakodnevno informisani o protestnim okupljanjima u Banjoj Luci na kojima porodica i građani traže rasvjetljavanje smrti Davida Dragičevića, konstatujemo da su do koljena u profesionalnom izvještavanju potukli RTRS.

Svima koji u subotu, 21. aprila, nisu mogli ili htjeli doći na protestni skup “Pravda za Davida”, BNTV je u Dnevniku ilustrovala količinu nezadovoljstva građana radom policije i pravosuđa i opravdanog straha za sigurnosno okruženje u kojem žive.

POLITIČKE TEME: Od političkih tema izdvajamo izvještaj sa neodržane sjednice Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH na kojoj se na zahtjev zastupnika SNSD-a trebalo raspravljati o, kako je navedeno,“ratnohuškačkoj retorici lidera SDA Bakira Izetbegovića”. Povod je, podsjećamo, Izetbegovićeva izjava o proizvodnji naoružanja u federalnoj namjenskoj industriji, odnosno da se “oružje proizvodi za izvoz, ali i za ne daj Bože”.

U vezi s ovom sjednicom, novinarka Slađana Jašarević navela je ključni podatak o tome kako se istoj nisu odazvali ne samo zastupnici probosanskih stranaka nego nisu došli ni svi iz redova SNSD-a i DNS-a. I otvorila pitanje kako je to bilo ko iz rukovodstva Predstavničkog doma PSBiH mogao nekog primorati da sjednici prisustvuje, jer su za to bili optuženi od jednog od zastupnika SNSD-a?

UKINUT ĆE SUD: U najavi događaja koji su na političkoj sceni bh. entiteta Republika Srpska obilježili 20. april, bila je i posjeta Milorada Dodika tvornici Alumina iz Zvornika. Povod su ponovna, po sudskoj presudi, najava blokade računa ove tvornice te izjava predsjednika RS-a da će, ako se to desi, “ukinuti sud u Zvorniku”. U tekstu na ekranu ta izjava bila je emitovana s upitnikom. Stoga, kada je to već izostalo u samom izvještaju, očekujemo da se uredništvo Dnevnika pozabavi pitanjem kako to bilo ko, pa i sam Dodik, može prijetiti ukidanjem jedne pravosudne institucije na osnovu vlastite prosudbe da li ista radi ili ne u skladu sa zakonom.

Ova izjava jeste još jednom potvrdila da je Ustavom garantovana nezavisnost pravosuđa u RS-u odavno krajnje upitna. Ali za nas i otvorila pitanje, pošto se preko nje u medijskom prostoru olako prelazi, da li to znači i odustajanje od propitivanja takvih stvova?

Izdvojeno

Ostavke rukovodstva JP Elektroprivreda RS jedna je od tema kojom su se mediji bavili u nedjelji iza nas. Umjesto izvještaja koji je prethodio ostavkama čelnih ljudi ERS-a, u Dnevniku 2 emitovanom 19. aprila gledaoci su imali priliku čuti komentar o ovom slučaju. U kojem se iznosi mišljenje da su razlog zbog kojih je ovaj slučaj iniciran od predsjednika RS-a, ne toliko poslovanje tog javnog preduzeća u 2017. godini, nego unutarstranačke borbe vladajućeg SNSD-a, a kako se u komentaru navodi, sve zbog kontrole nad profitom koji se u ERS-u ostvaruje.

Ocjena: 7

 

Komparativna analiza

Način izvještavanja o protestima građana Banje Luke na kojima se traži istina o okolnostima smrti Davida Dragičevića, koji traju više od tri sedmice i koji su kulminirali u subotu, 21. aprila, još jednom je ukazao  na sve razlike uređivačkih politika centralnih dnevnika RTRS-a i BNTV-a. Nažalost, javni servis RS-a ponovo je pokazao koliko je otuđen od građana i da je od njegovog rada u interesu javnosti ostalo tek ime bez ikakvog sadržaja. Na drugoj strani, svima onima koji se ne mire sa činjenicom da je sigurnosna situacija u RS-u vidno pogoršana i da im policija ne garantuje da radi kako bi se to promijenilo, uredništvo BNTV-a dalo je prostor da svoje stavove javno iskažu.