BHT1 U RALJAMA AFERE, FTV PROSJEČAN

Foto: radiosarajevo.ba

Državna televizija je cijelu sedmicu bila zabavljena sama sobom i svojom aferom, pretvarajući Dnevnik u poprište obračuna rukovodstva sa svim kritičarima

BHT1: Neuspjela odbrana

31. oktobar – 6. novembar 2017.

GUBITAK ILI DOBIT? Vladimir Šušak nam redovno priprema najkompletnije izvještaje na BHT1. Ovoga puta bavio se revizorskim nalazima u Elektroprivredi RS, a u naslov je izvučena vijest da su revizori uzburkali manji entitet. U nastavku saznajemo kako se odjednom govori o poslovnom gubitku, umjesto dobiti, a mogli smo čuti i mišljenja resornog ministra i opozicije. Šušak uvijek upriliči više perspektiva, a tamo gdje ostavi komentar ili blagu intonaciju, to čini obazrivo i u interesu javnosti, kao npr. kada je uz najavu ministra dodao da njegovo obrazloženje zvuči neuvjerljivo.

KRIZNI MENADŽMENT SEBIJE IZETBEGOVIĆ: Fama ili bruka oko intervjua BHT1 sa Sebijom Izetbegović prelila se i na Dnevnik 2. Osvrt na sagu koja ne prestaje priredio nam je Mehmed Halilović u analizi u kojoj zaključuje da je naprasno i naknadno puštanje otkazanog intervjua prvorazredni skandal, i to možda i ponajviše zbog datih šturih obrazloženja. Urednica Adela Malkoč je u nedjelju ugostila generalnog direktora BHRT-a Belmina Karamehmedovića u razgovoru koji je trebao spasiti stvar i povratiti ugled posrnuloj televiziji. Ili u nečemu što je prezenter nazvao krizni PR menadžment koji je, kako kaže, izostao ranije. No, od svega je ostao gorak utisak. Razgovor je izgledao usiljeno, generalni je bio ofanzivan i neuvjerljiv, a posebno u oči upada to što je više branio sagovornicu kojoj se pripisuju moćni politički uticaji nego televiziju, novinare i urednike koje predstavlja. Jer šta je drugo ono prozivanje javnosti koja se uhvatila “teorija zavjera”, a ne i navoda gospođe Izetbegović o stanju koje je zatekla u ustanovi koju sada vodi? I taman kada smo pomislili da je došao kraj sramoćenju zbog afere “intervju”, urednica Alenka Bruck Dnevnik 2 u ponedjeljak završava čitanjem saopštenja Upravnog odbora koji je u maniru naša je zadnja poručio da imaju prečih problema od bavljenja retoričkim dilemama. Ali da li je sve bilo legitimno i zakonito?

IZDVOJENO:

U utorak je urednica Svjetlana Topalić u najavnu špicu stavila RAK-ov monitoring dnevnika javnih televizija prema kojem je izdanje BHT1 ocijenjeno kao izbalansirano i nepristrasno. Sličnu je ocjenu dobio i FTV, dok su se sve kritike sručile na RTRS. Možda nije najzahvalnije s ovog mjesta kritikovati uredničku odluku da se okite RAK-ovom siromašnom analizom, jer se ovdje nalaze nešto drugačiji uvidi svakosedmičnog monitoringa, ali ako se već zašlo u samohvalisanje, onda je to trebalo učiniti ubjedljivije. Ali nevolja je u tome što ni sam monitoring nije dao povoda za to jer sve što smo mogli čuti je mantra da se korektno i profesionalno izvještava.

ZALEĐENI ČOVIĆ: Kao i prošle sedmice, predsjedavajući Dragan Čović nam se sa proputovanja ukazao fotografijama i jednim jedva emitovanim snimkom lošeg kvaliteta (Blažica Krišto, srijeda i petak). Njegova posjeta Australiji ispraćena je učmalim informacijama kakve se pripremaju u PR službama, a o samoj svrsi odlaska i rezultatima sastanaka malo šta se moglo čuti. Utisak se sav zbio u slike s kojih nam se putnik smiješi u nepoznatom i dalekom okruženju.

OCJENA: 3

 

FTV: Mnogo bolji nego BHT1

31. oktobar – 6. novembar 2017.

NACRT BUDŽETA: U petak FTV donosi vijest da je utvrđen novi Nacrt budžeta FBiH, pa smo kratko čuli premijera i ministricu finansija. Urednik Darjan Babić pitao se i da li će novi budžet biti razvojni ili socijalni, ali izostala je instant analiza propitivanjem različitih interesnih skupina koje bi sigurno imale šta reći o izdvajanjima koja im (ne) sljeduju.

ZA I PROTIV: Dnevnik 2 urednice Antonije Avram bavio se u srijedu privrednim sudovima, postavljajući pitanje da li bi bilo svrsishodno da se ovi sudovi osnuju i u Federaciji, po ugledu na manji entitet. Prilog je prikazao mišljenja za i protiv, a konsultovano je više upućenih sagovornika. Nije se naginjalo niti jednom od prikazanih stavova, već se dilema pokušala što jasnije rasvijetliti.

ZA RUBRIKU VJEROVALI ILI NE, ILI KAKO JE PRONAĐEN PRIMJERAK LUĐAČKE KOŠULJE: Federalna se potrudila atraktivno pripremiti vijest o navodno pronađenom primjerku Dejtonskog mirovnog sporazuma, koja nam dolazi pravo iz naše apsurdne svakodnevnice. Ono što je za rubriku “vjerovali ili ne” smjestilo se u udarni naslov informativnog programa, a urednica Avram je na vijest nadovezala komentar učesnika mirovnih pregovora, kao i aktuelne političke reakcije. No, bilo je možda suvišno u takvoj pripremi istaći kako je Dejton rješenje koje je BiH obuklo luđačku košulju. Koliko god se to činilo opštim mjestom, to nije dolikovalo prilogu koji je obazrivo i vjerodostojno pokrivao aktuelnost. Uostalom, ta luđačka košulja, rekli bi drugomišljenici, donijela je mir i okončala je rat.

OCJENA: 7

KOMPARATIVNA ANALIZA:

Sigurno ne najbolja sedmica FTV, ali je priprema bila neuporedivo profesionalnija u poređenju s onim što je pripremio BHT1. Državna televizija je cijelu sedmicu bila zabavljena sama sobom i svojim aferama zbog kojih je izgledalo kao da su u sukobu s gledateljstvom. Napori da se opovrgnu sumnje u autocenzuru okupirali su Dnevnik 2 pretvarajući ga u poprište obračuna rukovodstva sa svim kritičarima BHT1. I to sve u danima kada nam nisu propustili obznaniti da im je RAK ocijenio informativni program kao objektivan i izbalansiran. Upadanje generalnog direktora u studio i čitanjem saopštenja Upravnog odbora zbog jednog intervjua izgubila se svaka izbalansiranost i objektivnost.