RTRS I BNTV: Muke s Vučićem

Foto: RSE

Izvještavanje RTRS-a o posjeti Aleksandra Vučića na momente je bilo komično. S druge strane, BNTV se potrudio, i u tome uspio, da gledateljima pruži potpunu i profesionalnu sliku ovog događaja

 

RTRS: Suzdržano o srbijanskom predsjedniku

4. – 10. septembar 2017.

SAMO SRBIJANSKA HIMNA: Prva službena posjeta predsjednika Srbije Aleksandra Vučića BiH i nakon šest godina prvi dolazak srpskog predsjednika u našu zemlju krajnje su suzdržano ispraćeni u dnevnicima sedmog i osmog septembra. U Dnevniku 2 sedmog septembra (urednik Jasenko Todorović), Gvozden Šarac stavio je u fokus svog izvještaja podatak da “i dalje nisu otkriveni i sankcionisani napadači na Vučića u Potočarima”. I jedina izjava predsjedavajućeg Predsjedništva BiH Dragana Čovića nakon sastanka državnog rukovodstva BiH i srpskog predsjednika bila je u vezi s tim. Izvještaj su ispratili snimci svečanog dočeka Vučića pred zgradom Predsjedništva BiH, uz isječak intoniranja samo srbijanske himne.

POLITIČKO SARAJEVO: Dan kasnije, nastavak službene posjete Vučića bio je druga vijest Dnevnika. Uz opaske ponovo novinara Šarca da je “političko Sarajevo raširenih ruku dočekalo i ispratilo Vučića”, da je njegov boravak u BiH “obilježila pretjerana srdačnost”, a potom vraćanje na napad Vučića u Potočarima. Ponavljanje izjave koju je Čović dao dan ranije i naglašavanje da predsjedavajući Vijeća ministara Denis Zvizdić nakon sastanka s Vučićem o tome nije govorio. Kao da sve to nije bilo dovoljno, novinar svoj izvještaj zaključuje konstatacijom da “iako se to iz zvaničnog stava ne vidi, predsjednik Srbije interesovao se za težak položaj Srba u Federaciji BiH”.

Teme razgovora Vučića i zvaničnika BiH bile su poznate i prije njegovog dolaska u Sarajevo i ticale su se ekonomske suradnje dviju država te rješavanja pitanja granice i infrastrukturnih projekata. I to je tako i bilo. No ostaje pitanje da li je RTRS-u zasmetalo što je Vučić prvo posjetio Sarajevo, a ne Banjaluku? Pa shodno tome su i ovaj politički događaj potpuno relativizirali.

GDJE NAĆI 400 KM: Ovome treba dodati i da je Dnevnik sedmog septembra otvoren najavom da će Vlada RS od iduće godine nezaposlenim majkama izdvajati novčani iznos od 400 KM u vidu porodiljske naknade u trajanju od godinu dana. Odakle će novac za te namjene biti izdvojen, što je pitala opozicija, ima li se u vidu da mjesecima kasne naknade koje su već utvrđene zakonom drugim kategorijama građana, pitanje je koje novinari Dnevnika nisu smatrali bitnim postaviti.

TREĆINA DNEVNIKA ZA RAK: Dnevnike u nedjelji iza nas obilježilo je konstantno izvještavanje (negodovanje) RTRS-a zbog novčanih kazni koje je ovoj medijskoj kući i njenom generalnom direktoru izrekla Regulatorna agencija za komunikacije BiH (RAK). Podsjećamo, RAK je kaznu izrekao zbog odbijanja RTRS-a da TV K3 omogući korištenje digitalnog signala s predajnika Kozara. Izjava direktora RAK-a da će, bude li potrebno, ova agencija zatražiti asistenciju nadležnih sigurnosnih službi kako bi K3 omogućio korištenje signala naišla je na niz negativnih komentara kako direktora RTRS-a, tako i predstavnika vladajućih stranaka u RS-u. “Primjena sile RAK-a”, “otimanje imovine RTRS-a i RS-a”, “napad na institucije RS-a” samo su neke od tvrdnji koje su se čule u novinarskim izvještajima povodom ovog slučaja. RTRS, jasno je, od odluke RAK-a pravi aferu, i u tom kontekstu možemo tumačiti i činjenicu da je ovim slučajem otvoren Dnevnik šestog septembra i da je bavljenje istim vremenski trajalo trećinu centralne informativne emisije javnog servisa.

OBRAČUN SA SDS-om: Ovdje treba dodati i podatak da je odluka regulatora iznjedrila i niz nedorečenosti zakonodavnog okvira koji se bavi dodjelom frekvencija, pitanja ko je vlasnik imovine javnih servisa, neusaglašenost stavova i tumačenja RAK-a i Vijeća ministara BiH. Ali i činjenicu da su RTRS i SNSD, vladajuća stranka u RS-u, cijeli slučaj iskoristili za novi politički obračun sa SDS-om. Optuživši tu stranku da koristi svoje učešće u vlasti na državnom nivou za razračunavanje s javnim servisom RS-a.

Vrhunac ove priče bilježimo u Dnevniku 2 devetog septembra kada je za komentar o nadležnostima RAK-a i svojinskim pravima  javnih emitera u BiH pozvana predsjednica jedne nevladine organizacije koja okuplja žene žrtve minulog rata u RS-u. Svaki komentar smatramo suvišnim.

REČENICA ZA LJUBIŠU: Smrt Ljubiše Samardžića, koji je ostavio ogroman pečat na glumište cijelog prostora bivše Jugloslavije, stala je tek u jednu rečenicu na samom kraju Dnevnika devetog septembra. I tužno i sramno.

Izdvajamo

Branka Kusmuk ponovo se “potrudila” da gledaocima donese temu koju je teško razumjeti. Povod je bio dolazak novog prvog zamjenika visokog predstavnika međunarodne zajednice u BiH. Novinarka tvrdi da je visoki predstavnik Valentin Inzko za pomoćnika izabrao Amerikanca s iskustvom u borbi protiv ISIL-a zbog opasnosti od islamista u BiH. Uz to, Kusmuk je javnost upoznala i sa “činjenicom da je ambasadorica SAD-a u BiH preživjela trampizaciju diplomatske mreže te države jer je prije dolaska u BiH prošla antiterorističku obuku”.

Ocjena 1

 

BNTV: Korektno i na trenutke dosadno

4. – 10. septembar 2017.

PROFESIONALNO O VUČIĆU: Iza nas je nedjelja koja nije u dnevnicima bilježila uspone i padove. Korektno i na trenutke dosadno, najkraća je ocjena izvještaja koji su emitovani u centralnoj informativnoj emisiji BNTV-a.

Prvoj službenoj posjeti predsjednika Srbije Aleksandra Vučića BiH data je pažnja koju takav događaj i zahtijeva. Ekipa Dnevnika  sedmog septembra pripremila je izvještaj o Vučićevom boravku u Sarajevu, a novinarka Slađana Jašarević o njegovoj posjeti istog dana Istočnom Sarajevu. Oba izvještaja donijela su informacije o sadržaju tema o kojima se razgovaralo.

ENKLAVA U SRBIJI: Pohvaljujemo tematski pregled spomenutih razgovora, a pogotovo prilog novinara Radoja Tasića o jednom od otvorenih pitanja između BiH i Srbije. Istaknuti su problemi s neriješenom granicom na teritoriji opštine Rudo, zbog čega je jedna od mjesnih zajednica prava enklava BiH u teritoriji Srbije. U koju se stiže preko dva granična prelaza.

KOREKTNO O RAK-u: I BNTV je izvještavao gledaoce o sporu na relaciji RTRS – Regulatorna agencija za komunikacije BiH (RAK) oko izricanja kazne javnom servisu RS-a zbog nedozvoljavanja TV K3 da koristi digitalni signal. Javnost je, bez dodatnih komentara, upoznata sa stavovima strana u ovom sporu.

NEZADOVOLJSTVO RADNIKA: U dnevnicima je nastavljena dobra praksa praćenja pitanja od interesa za građane, konkretno: sve većeg socijalnog nezadovoljstva radnika u RS-u svojim položajem u javnim i privatnim preduzećima u RS-u. Koji su za nedjelju koja slijedi najavili štrajkove glađu ili stupanje u generalni štrajk. Primjeri: Željeznice RS i Banja Dvorovi (Dnevnik osmi septembar).

Ocjena 7

Komparativna analiza

Izvještavanje o Trendtexu pokazalo je kako jedan te isti događaj, čak i kada u prilozima dviju medijskih kuća budu navedeni svi ključni elementi, može biti različito prezentiran. Za razliku od BNTV-a, koji je odgovornost za stanje u toj firmi uputio na pravu adresu (Vlada RS), novinarka RTRS-a Sanja Pešut nije se ni potrudila objasniti zašto je, ako je već pokušala stupiti u kontakt s ministrom industrije RS-a, tražila mišljenje istog. Niti razjasniti gledaocima vezu Vlade RS i Trendtexa.