FTV I BHT1: Slučajni propusti ili prešućivanje kao dio uređivačke politike?

Foto: printscreen

Obje televizije imale su propuste preko kojih se ne može preći. BHT1 prešutjela je Dodikov gaf u Jasenovcu, a FTV Izetbegovićevu izjavu o upotrebi službenih vozila   

 

FTV: SDA u centru pažnje

18. – 24. mart 2017.

SDA I SVE ONO OKO NJE ŠTO SE PREŠUĆUJE: FTV u ponedjeljak otvara Dnevnik 2 javljanjem uživo ispred Predsjedništva SDA gdje je, kako tvrde, u toku izuzetno značajna sjednica za, kako opet vele, “najveću stranku u Bošnjaka”. Izdvojena je izjava predsjednika Bakira Izetbegovića, ali, zanimljivo, ne i onaj dio u kojem je član Predsjedništva pokušao objasniti zašto je njegova supruga koristila službeni automobil. Naprimjer, Al Jazeera Balkans je to stavila kao udarnu vijest, otvarajući pitanja o političkoj odgovornosti lidera SDA, ali stavljajući i pod upitnik dato obrazloženje Izetbegovića o navodno ugroženoj bezbjednosti njega samog i članova njegove porodice. Urednica Amra Zaklan zadržala se na tome da je događaj dana samo zasjedanje vrha stranke, ali ne i afere koje prate njenog lidera.

O POMILOVANJU: Najbolji prilog sedmice donosi nam u petak Vildana Kurtić, koja je najavljene izmjene Zakona o pomilovanju stavila u širi kontekst, konsultujući stručnjake i zainteresovanu javnost, ali i izdvajajući činjenice iz međunarodne prakse koje su vrijedne pomena. Novinarka nije temi pristupila moralizatorski, ili s ostrašćenim odijumom, već je bitan institut kao što je pomilovanje i najavu njegovog uvođenja i u odnosu na ratne zločine pokušala prikazati iz različitih uglova. I to je učinila veoma uspješno.

IZDVOJENO:

Federalna nas jeste izvijestila o predsjedničkim izborima u Francuskoj, ali, nažalost, bez posebnih osvrta i komentara. Francuski izbori bili su top tema širom Evrope zbog rastućeg ekstremizma i bojazni od uspjeha radikalne desnice, i kao takvi su zahtijevali specijalan tretman.

OCJENA: 5

 

BHT1: Odlična sedmica, ali ne bez manjkavosti

18. – 24. mart 2017.

SOLIDNO IZDANJE SA DVA PROPUSTA: Nedjeljno izdanje Adele Malkoč biće upamćeno kao sadržajan pregled koji je itekako vrijedilo pogledati. Dok je Evropa iščekivala prve rezultate iz Pariza, BHT1 priredio nam je razgovor s novinarom Dževadom Sabljakovićem koji je dočarao tamošnju usijanu političku atmosferu. Isti dan smo u odličnom prilogu o poslovanju Rafinerije nafte Brod mogli saznati jesu li tačne glasine o zabrinjavajućem poslovanju ove kompanije, ali napravljena su i dva nemala propusta. Prvo, izvještavajući o pomenu jasenovačkim žrtvama u Donjoj Gradini, nije spomenut gaf Milorada Dodika koji se odbio rukovati sa Maureen Cormack, ambasadoricom SAD-a. Drugo, vijest o izgorjelom trgovačkom centru u Mostaru stavljena je tek u devetnaestu minutu, ili na sam kraj.

PROTESTI U SRBIJI: Larisa Omerčić je u nedjelju poredila proteste u Srbiji s onima od prije dvije godine u našoj zemlji. Prilog je imao dosta sagovornika i usporedbi i karakterisala ga je dinamičnost, a jedina zamjerka je što nismo mogli čuti šta i kako misli onaj dio srpske javnosti koji ne podržava demonstracije?

IZDVOJENO:

Aleksandar Brezar se sad već izdvaja sa prepoznatljivim potpisom u radu jer njegove priče smještene su tamo gdje postoji iskazano interesovanje javnosti, ili gdje bi u demokratijama morala postojati zainteresovanost javnosti. Kako se dodjeljuju novčana sredstva iz državnog proračuna organizacijama civilnog društva? To je sada bilo u fokusu, a priča je aktuelizovana posljednjim primjerom koji je stavio veo sumnje u transparentnost cijelog postupka. Novinar je izdvojio i revizorske nalaze, demonstrirajući koliko su za dobru priču bitne relevantne činjenice.

OCJENA: 7

KOMPARATIVNA ANALIZA:

BHT1 bilježi sadržajniju i kvalitetniju sedmicu od FTV-a, naročito jer su imali specijalna javljanja povodom francuskih predsjedničkih izbora. Udarne svjetske vijesti rijetko kod nas dospijevaju u posvećenom i posebnom formatu, i kad god je to slučaj, vrijedno je pohvale. Obje televizije su imale propuste preko kojih se ne može preći jer su iz svog radara (namjerno?) ispustile (značaj) vijesti čije propuštanje čini njihov sadržaj okrnjenim. Kod BHT1 je to najuočljivije bilo na primjeru Dodikovog gafa o kojem nas nisu izvijestili, dok je Federalna, naširoko izvještavajući o SDA, odlučila ne citirati izuzetno citiranu izjavu njihovog lidera koji je taj isti dan objašnjavao javnosti način upotrebe službenih vozila.