MEDIJSKO-POLITIČKE ANALIZE
IZ PRAVNOG UGLA
TV DNEVNICI
TV POLITIČKE EMISIJE
ONLINE MEDIJI
KOMENTARI
MEDIJSKA I INFORMACIJSKA PISMENOST
FAKE & SPIN
(V)LAŽNE VIJESTI

KAKAV JE SMISAO INTERVJUA S RADOVANOM KARADŽIĆEM?

IZDVAJAMO Dan prije ekskluzivnog intervjua, BIRN je objavio reportažu iz Karadžićevog rodnog sela. Ovu reportažu prenijeli su brojni portali u RS-u. Reportaža je idealizirana biografija čovjeka koji čeka presudu za ratni zločin. Čitateljima se opisuje odakle je Karadžić potekao, tko su mu bili roditelji, kako ga njegovi seljani vide (kao heroja) i prikazuje ga se kao pjesnika i psihijatra. Reportaža je poslužila za romantizaciju lika i djela Radovana Karadžića od strane medija iz manjeg bh. entiteta.

ASSOCIATED PRESS SE BRANI: NISMO SURAĐIVALI S NACISTIMA

Prema riječima povjesničarke Harriet Scharnberg, čiji je članak objavljen na stranici Zeithistorische…

SARAJEVO U 19. VIJEKU: NA ULICAMA ZASJALO 4.500 ŽARULJKI

IZDVAJAMO Iz današnje perspektive zanimljivim se čini dočarati kako je mogao izgledati život u bh. gradovima pred sam kraj 19. vijeka? Šta je okupiralo pažnju, recimo, ovih 26.268 stanovnika Sarajeva? U novembru 1898. proradio je javni telefonski saobraćaj. Razvijanje vodovodne mreže otpočelo je prije 127 godina. Sarajevo je 1907. dobilo stalno kino pod nazivom Edison American Bioskop…

FTV I BHT1: KAKO SMO GLEDALI KARADŽIĆEVU PRESUDU?

PLUS SEDMICE FTV FTV je ozbiljno shvatio svoju ulogu u praćenju izricanja presude Radovanu Karadžiću. Mnoštvo informacija uklopljeno je u osmišljeni koncept koji je imao svoj unutarnji smisao i dinamiku. BHT1 Haško javljanje Elvira Bucala i način na koji je vodio kratki razgovor s upućenim i dobro odabranim sagovornikom. MINUS SEDMICE FTV Sudbina federalne vladajuće koalicije nikako da zainteresuje FTV. Njihove banjalučke kolege s ATV-a dobre su u pripremi priloga iz dnevne politke, pa možda bi mogli odgledati njihove Vijesti u 7. BHT1 Na dan izricanja presude Karadžiću možda se moglo povesti malo računa o dramaturgiji, jer je Dnevnik 2 bio razvodnjen i na mahove je djelovalo kao da ne gledamo specijalno izdanje, već inserte iz drugih emisija.

UGAŠENO ŠTAMPANO IZDANJE INDEPENDENTA

Novinari dnevnika osnovanog prije nešto manje od 30 godina objavili su slike…

PRESUDA KARADŽIĆU: BIJELJINA ODRŽALA LEKCIJU BANJOJ LUCI

Plus nedjelje RTRS Reportaža o Hašanima, rodnom selu pisca Branka Ćopića. U nizu tendencioznih i politički obojenih izvještaja, gledaoci su u dnevniku 26. marta imali priliku vidjeti svjedočanstvo o istinskim naporima tamošnjeg stanovništva da život vrati u normalne tokove. BNTV Izvještaj novinara Milana Kovača, koji je nizom finansijskih pokazatelja o kašnjenju isplata, naknada, subvencija i poticaja u RS-u, mjesečnim kratkoročnim zaduženjima Vlade na domaćem tržištu kapitala, ukazao na to da su tvrdnje vlasti da je budžet RS stabilan puka propaganda. Minus nedjelje RTRS Zbog načina na koji je RTRS neprofesionalno i pristrasno izvještavao prije, na dan izricanja presude ratnom zločincu Radovanu Karadžiću i nakon nje, svi dnevnici koji su emitovani tokom monitorisane nedjelje uvršteni su u ovu rubriku. BNTV Nijedan izvještaj ne izdvajamo za ovu rubriku.

DOSADA JE NAJVEĆI NEPRIJATELJ BH. JAVNIH SERVISA

IZDVAJAMO Javni servisi progovoriće o propalim fabrikama, radnicima u štrajku, opštem stanju beznađa, pa i o nimalo ružičastoj slici pojedinačnih oblasti kao što je zdravstvo. I novinari će pripremiti pristojne ili veoma kvalitetne priloge sa tačnim podacima i upućenim sagovornicima. Svi ti fragmenti naše sive stvarnosti sporadično se pojavljuju kao (ne)dovoljno ilustrativni i informativni prilozi u centralnim informativnim emisijama kojima nedostaju hrabriji i otvoreniji prikazi iz rubrike “politika” kako bismo zaista mogli govoriti o odgovornim i nezavisnim javnim servisima koji sveobuhvatno informišu javnost. Ako javni servis želi biti u službi javnosti, onda se mora upustiti u pozadinske akrobacije, zadržavajući utisak objektivnosti. Umjesto što se drži na pristojnoj distanci koja ga čini beznačajnim.

RTRS ILI SVI SMO MI RADOVAN KARADŽIĆ

IZDVAJAMO Jer RTRS okupirano je javno dobro od strane vladajućeg političkog establišmenta. Okupaciju su dobrovoljno prihvatili rukovodstvo i uredništvo te RTV kuće i Upravni odbor koji nikada nije reagovao na njegovog rad. Tako su svi postali saučesnici politike laži, manipulacija i raspirivanja netolerancije kako na političkoj, tako i na etničkoj razini. Bez ikakve sankcije.

BH NOVINARI: PROSVJED POVODOM UHIĆENJA FLORENCE HARTMANN

“Gospođa Hartmann je osoba koja je posvetila svoj život obrani slobode, pravde…

NOVINARSKE UDRUGE TRAŽE OSLOBAĐANJE TURSKIH NOVINARA DUNDARA I GULA

Can Dundar i Erdem Gul, glavni urednik lista Cumhuriyet i šef uredništva…