RTRS I BNTV: Šta li je sa našim Vojom?

BNTV je i dalje neuporedivo kvalitetnija televizija, ali neshvatljivo je da i oni, isto kao i RTRS, podrobno i gotovo svakodnevno  izvještavaju o zdravstvenom stanju haškog optuženika Vojislava Šešelja

RTRS: Vlast naprijed, opozicija stoj!

3. – 9. juni 2015.

KAD NOVAK IGRA: Uz sve poštovanje Novaku Đokoviću i kao sportisti i kao čovjeku, otvaranje Dnevnika 2 na javnom servisu bh. entiteta Republika Srpska viješću da se plasirao u polufinale Roland Garrosa krajnje je neprimjereno. I kao da to nije bilo dovoljno, nakon najave uslijedio je snimak kraja teniskog meča. Da je Đoković državljanin BiH, još bi se moglo, uz mnogo rezerve, i razumjeti. Ovako to je samo dokaz da u nedostatku vlastitog identiteta, jednako kao i vladajuće političke strukture, i RTRS uzima tuđi, nastojeći se s njim poistovjetiti po isključivo etničkoj osnovi (treći juni, urednik Jasenko Todorović).

POTEMKINOVA SELA: Uvjeravanje gledatelja da ih čeka bolja budućnost tamo u nekim Potemkinovim selima i prikrivanje stvarnog stanja u privredi, pogotovo javnim preduzećima, sastavni je dio uređivačke politike dnevnika RTRS-a. Tako je u već spomenutom Dnevniku 2 saopšteno kako “samo što Kinezi nisu počeli graditi novu termoelektranu u Gacku”. Za koju nema ni studije izvodljivosti. U Gacku u kojem su zalihe uglja upitne i za rad postojeće TE.

A u izvještaju o restrukturiranju JP Šume RS, novinarka Ljubica Kovačev pažljivo je izbjegla spomenuti podatke o gubicima koje to preduzeće ostvaruje iz godine u godinu. I koje u raspodjeli vlasti u RS-u pripada Socijalističkoj partiji. Pa je bitnije biti podoban nego sposoban. Ali na sreću, građani nisu osuđeni samo na RTRS, te su o stvarnom stanju u Šumama RS uspjeli saznati gledajući ostale TV stanice u RS-u.

GLASILO VLASTI: Vlast i RTRS biće da su jedno te isto. Otuda novinar Danijel Kovačević, u izvještaju o stavu RS-a prema mehanizmu koordinacije kao jednom od uvjeta u procesu EU integracija BiH, navodi da RS ne želi biti preglasana, “a to nam se može desiti”. (Dnevnik 2, peti juni, urednik Momčilo Ostojić).

KVALITATIVNI DISBALANS: Iako je kvantitativna analiza najobjektivniji prikaz koliko RTRS daje prostora u Dnevniku 2 vlasti i opoziciji, čak i ova vrsta monitoringa to može validno potvrditi. Naime, i kada se izuzmu aktivnosti koje isti obavljaju u funkcijama entitetskog predsjednika, premijera ili ministara, odnos u kojem se predstavnici vlasti, tačnije, gotovo isključivo Milorad Dodik i Željka Cvijanović, pojavljuju u stranačkim funkcijama, poguban je po opoziciju. I ove nedjelje gledaoci su ostali uskraćeni da čuju stavove opozicije o ključnim političkim pitanjima, ali su zato podrobno izvještavani o svim reakcijama vlasti na aktivnosti ili izjave te iste opozicije. Najdrastičniji primjer bilježimo u Dnevniku 2 sedmog juna, u prilogu tokom kojeg je više od četiri minuta Dodiku ustupljeno da kritikuje i vrijeđa SDS. Šta predstavnici te stranke imaju reći o svojim aktivnostima, RTRS se nije ni potrudio saznati i prenijeti javnosti.

IZVJEŠTAJ O POTEŠKOĆAMA: U istom dnevniku bilježimo i prilog novinarke Vesne Vuković Durić najavljen kao “struja će poskupjeti”. Kada i koliko više će građani i privreda izdvajati za električnu energiju, gledaoci nisu saznali. Umjesto toga, imali smo izvještaj o poteškoćama u poslovanju termoelektrane Ugljevik, a sve zbog niskih cijena struje. Prekomjeran broj nezaposlenih samo je usput spomenut. Bez broja, ali s jasnom porukom: ova javna kompanija neće ni smanjivati plate niti otpuštati radnike.

NOVI RAT: I ponovo eksperti za bezbjednost. Samozvani stručnjak Dževad Galijašević. Koji nas je informisao da je “ISIL objavio rat zapadnom Balkanu”.

Plus nedjelje

Prilog novinarke Tamare Ćuruvije o reformama koje pred BiH stoje na putu evropskih integracija. Novinarka je za primjer uzela Slovačku, dobro birajući relevantne sugovornike. Kao i uvijek od Ćuruvije, precizno, informativno, profesionalno.

Minus nedjelje

Ubistvo petnaestogodišnjeg dječaka u Bijeljini. Strašan i nepotreban zločin. Ozbiljna zamjerka: prikazivanje u nekoliko kadrova tijela ubijenog dječaka. Već sam događaj dovoljno je uznemiravajući i bez korištenja spornog kadra. (Dnevnik 2, šesti juni, urednik Jasenko Todorović)

Ocjena 1

 

BNTV: Dva loša priloga ubiše ukupni utisak

3. – 9. juni 2015.

NEODGOVORNO TROŠENJE NOVCA: Precizno i u protekloj monitorisanoj nedjelji, BNTV bilježio je sve brojnije afere koje na ekonomskom planu potresaju RS, kao i velike neodgovornosti pri trošenju javnog novca u RS-u. Iz dnevnika četvrtog juna izdvajamo prilog novinarke Danine Milaković o izvještaju Službe za reviziju javnog sektora RS-a o poslovanju Vazduhoplovnog servisa RS. U doslovnom smislu, društva jednog lica koje je bez ikakve odgovornosti trošilo novac poreskih obveznika RS-a i u prošloj godini samo sebi povećalo platu za 80 posto.

ŽIVOTNE TEME: Iako je, ukupno gledano, BNTV tokom čitave nedjelje u dnevnicima donio niz informativnih i zanimljivih tema, pojedini novinarski uraci bacaju sjenu na ukupan dojam.

Vikende, kada se bilježi manje dnevnih događaja, uredništvo Dnevnika 2 BNTV-a koristi kako bi obradilo neke od interesantnih životnih tema. U dnevniku šestog juna izdvajamo prilog novinarke Mirjane Minić o razlozima zbog kojih sve veći broj građana kroz igre na sreću traži šansu za boljim životom. Novinarka je iznijela zanimljiv podatak da BiH, u odnosu na broj stanovnika, ima najveći broj kladionica, ali i uzela mišljenja psihologa o razlozima zbog kojih klađenje postaje bolest zavisnosti.

Gledaocima je informacija dovoljna i novinarskim komentarima i doskočicama izvještaji ne dobijaju na kvalitetu. Ovog puta zamjerku upućujemo novinarki Tijani Simović za izvještaj o prelasku jednog člana SNSD-a u Srpsku demokratsku stranku. “Slobodan Stanić pokucao je na vrata SDS-a i ostao”, počinje Tijana Simović prilog. A potom slijede i kopče koje povezuju izjave aktera događaja, tipa “pa ni Bosić nije ostao dužan Dodiku”, ili “uzavrela atmosfera se vratila u skupštinske klupe”.

MUČKA UBISTVA: U ovom izvještaju moramo se vratiti na prezentaciju izvještaja vezanih za minuli rat: prilog novinara Radoja Tasića povodom sjećanja na poginule vojnike RS-a. “Mučki napad pripadnika tzv. Armije BiH, datum masovnog stradanja”, navodi novinar. Uglavnom, svi poginuli vojnici RS-a, ako je suditi prema novinarskim izvještajima BNTV-a, negdje su “mučki ubijeni”.

Plus nedjelje

Prilog novinarke Danine Milaković o poslovanju Vazduhoplovnog servisa RS. Još jedan dobro obrađen primjer neodgovornog ponašanja rukovodstva ustanova pod kontrolom Vlade RS u trošenju budžetskih sredstava.

Minus nedjelje

Jednako kao i u slučaju RTRS-a, minus nedjelje dajemo i BNTV-om prilogu o ubistvu petnaestogodišnjeg dječaka u Bijeljini. Iako je novinarka u najavi priloga upozorila da su “pojedini kadrovi uznemiravajući”, prikazivanje u dva navrata tijela ubijenog djeteta je nepotrebno i ni na koji način nije doprinijelo kvalitetu samog izvještaja (Dnevnik 2, šesti juni, urednica Suzana Rađen Todorić).

Ocjena 6

 

Komparativna analiza

Dolazak pape Franje u Sarajevo, o kojem se izvještavalo danima prije, i BNTV i RTRS sveli su tek na pokoju kratku informaciju o samom toku priprema tog događaja. Ipak, obje medijske kuće su petog juna otvorile svoje centralne dnevnike papinim dolaskom u Sarajevo, a potom ovom događaju, koji je od ogromnog značaja za BiH, dali prostor koji zaslužuje. Nažalost, u danima nakon odlaska pape Franje iz BiH, RTRS je upornim prenošenjem niza kritičkih izjava Milorada Dodika o Sarajevu i BiH, a u svjetlu papinog dolaska u našu zemlju, bacio nepotrebnu i ružnu sliku na ovaj događaj.

 

Izdvojeno

Nerazumna potreba i RTRS-a i BNTV-a da podrobno i gotovo svakodnevno izvještavaju o zdravstvenom stanju haškog optuženika Vojislava Šešelja.

(U petak, 12. juna čitajte analizu Uglješe Vukovića: ATV i Face TV)