Sedmica koju su pojele koalicije

U nastojanju da osiguraju ostanak na vlasti u naredne četiri godine, Savez nezavisnih socijaldemokrata i njegovi koalicioni partneri najvećeg saveznika toj težnji imaju u Javnom RTV servisu RS-a. Bilježimo i novo briljiranje Miroslava Lazanskog

RTRS: Javni servis kao agitprop SNSD-a

Od 12. do 18. novembra 2014.

PAŽLJIVA SELEKCIJA SUGOVORNIKA: I u ovoj monitorisanoj sedmici, centralna tema Dnevnika 2 RTRS-a bila je platforma o uspostavi vlasti na državnom nivou, koju je Savez za promjene potpisao sa SDA i Demokratskom frontom. Iz dnevnika u dnevnik vršila se pažljiva selekcija sugovornika koji su, uz izjave lidera SNSD-a Milorada Dodika, govorili o “štetnosti platforme po interese RS-a”. Čak ni izvještaj o najavi konstitutivne sjednice Narodne skupštine RS-a nije bio pošteđen osvrta na platformu. Bio je to zajednički uradak novinarki Marijane Đurđević i Nade Veletić (Dnevnik 2, 13. novembar, urednik Jasenko Todorović). Konfuzan prilog s prenošenjem rasprave spomenutih novinarki vođene sa liderom NDP-a te iščitavanje cjelokupnog sadržaja saopštenja za javnost SNSD-a o platformi ličili su na najuspješnije uratke Agitpropa KPJ iz 1948. godine.

NI RIJEČI O OPTUŽBI: Povratak u Beograd Vojislava Šešelja, kome se pred Haškim tribunalom sudi za ratne zločine počinjene devedesetih godina u Hrvatskoj i BiH, tretiran je kao događaj od prvorazrednog značaja za srpski narod. U samoj najavi Dnevnika 2 od 12. novembra (urednik Siniša Mihailović) ističe se da je RTRS jedina od Šešelja dobila intervju. Izvještaj iz Beograda, koji je trajao punih pet minuta, potpisala je novinarka Draga Grubić. U tako opširnom prilogu, u kojem se posebno ističu izjave vezane za suđenje Radovanu Karadžiću i Ratku Mladiću, izostavljena je samo jedna stvar: koje zločine Šešelju na teret stavlja Haško tužiteljstvo.

URBANI LAZANSKI I POLITIČKE SELJAČINE: Iz istog dnevnika, kao primjer neprofesionalizma treba izdvojiti i onaj novinarke Valentine Knežević posvećen posjeti premijera Albanije Srbiji dva dana nakon što je ista okončana. Kao sagovornika Knežević je uzela omiljenog “analitičara” RTRS-a Miroslava Lazanskog te koristi dio njegove izjave u kojoj za albanskog premijera kaže “Rama je politička seljačina”.

KONAČNO MALO KOREKTNOSTI: Iz mora neprofesionalizma i navijačkih strasti, tek kao pozitivan primjer treba izdvojiti izvještavanje novinarke Tanje Blagojević posvećeno protestima bh. mljekara.

PLUS NEDJELJE

Nijedan prilog ne može biti u njega uvršten.

MINUS NEDJELJE

Izvještaj o hapšenju 12 lica srpske nacionalnosti s područja Prijedora koji se terete za ratni zločin i ubistvo 29 žena i djece u selu Zecovi 1992. godine. (Dnevnik 2, 17. novembar, novinar Miloš Ernaut, urednik Jasenko Todorović). Uz tek uzgredno navođenje razloga njihovog hapšenja, novinar potencira izjavu supruge jednog od uhapšenih (Boško Radić). Potom prilog zaključuje patetičnom konstatacijom “da se strah uvukao u mještane sela Raskovica da će i ostali muškarci biti uhapšeni, uz izjavu jednog od mještana). Porodice žrtava, veličina zločina počinjenog nad nesrpskim stanovništvom na području Prijedora tokom 1992. godine, kao ni otkrivanje masovne grobnice u Tomašici nisu našli mjesta u izvještaju Ernauta.

OCJENA 2

BN TV

Od 12. do 18. novembra 2014.

POZICIJA JAKA KAO TVRĐAVA: Trakavica zvana osiguravanje parlamentarne većine za formiranje vlasti na nivou BiH i njenog entiteta Republika Srpska, povratak haškog optuženika Vojislava Šešelja u Srbiju i afera oko kupovine poslanika obilježili su monitorisanu sedmicu Dnevnika 2 BN TV-a.

Kada je u pitanju odnos BN Televizije prema poziciji i opoziciji u RS-u, ranije zauzete pozicije se ne mijenjaju. Iako u Dnevniku 2 gledatelji imaju mogućnost čuti stav svih aktera parlamentarnog života u RS-u, a novinari se suzdržavaju od vlastitih komentara, negativan stav prema SNSD-u sada se izražava podcrtavanjem izjava članova Saveza za promjene.

BAJA ILI PLAČKO: U Dnevniku 2 od 12. novembra (urednik Slobodan Durmanović), novinar Anđelko Marković citira jednog od potpredsjednika PDP-a koji za lidera SNSD-a Milorada Dodika kaže “sada više nije baja, nego plačko”. Ova izjava je više puta išla kao titl tokom samog priloga.

AFERA ŽEKILIKS: Objavljivanje audio-zapisa s izjavom premijerke RS-a Željke Cvijanović o kupovini poslanika, za koji u javnosti Republike Srpske i dalje postoje podvojena mišljenja o autentičnosti, BN Televizija najavila je kao “Aferu Žekiliks ili aferu papak”. (Dnevnik 2, 16. novembar, urednik Slobodan Durmanović).

NORMALNO O ŠEŠELJU: Samom dolasku Šešelja u Beograd posvećena je posebna pažnja u Dnevniku 2 od 12. novembra, no u narednim danima njegove aktivnosti bile su uvrštene u blok vijesti posvećen dešavanjima u Srbiji, koji se emituje u drugom dijelu dnevnika.

IMA ŽIVOTA I IZVAN POLITIKE: Uprkos dominaciji političkih tema koje su svedene na puko prenošenje međusobnih optužbi suprotstavljenih političkih blokova, u Dnevniku 2 obrađeno je i nekoliko tema vezanih za sferu finansija, privrede i svakodnevnih problema građana. Svoje mjesto našli su i nezadovoljni mljekari koji su danima na barikadama pred carinskim terminalima kako bi spriječili uvoz mlijeka iz Evropske unije u BiH s dobro urađenom pozadinom razloga protesta.

PRIČE O LJUDIMA S MARGINE: Tokom monitorisanog perioda, svojim temama izdvojili su se novinari Aleksandar Novaković i Tijana Simović. Novaković je fokusiran na priče o ljudima koji su bez vlastite krivice gurnuti na socijalnu marginu društva, koje ne želi da im omogući ni elementarne uvjete za život. To je posebno podcrtao nedaćama jedne porodice iz Kožuha kod Doboja (Dnevnik 2 od 16. novembra, urednik Slobodan Durmanović).

FEDERACIJA, DRŽAVA I TO: BN TV i dalje ignoriše dešavanja u Federaciji BiH, a da nema procesa formiranja državne vlasti, niko ne bi rekao da je Republika Srpska sastavni dio Bosne i Hercegovine.

PLUS SEDMICE

Prilog novinarke Tijane Simović (Dnevnik 2 od 17. novembra, urednik Slobodan Durmanović), posvećen okončanju sudskog procesa oko prodaje zemljišta Poljoprivredne škole u Banjoj Luci. Uz korištenje niza sagovornika, novinarka Simović uradila je i sjajnu pozadinu cijele priče oko te afere.

MINUS SEDMICE

Iako su i “vruće” političke teme zanatski korektno odrađene, izvlačenje najgrubljih kvalifikacija pripadnika Saveza za promjene na  račun političkih oponenata i njihovo dodatno naglašavanje putem titlova kosi se sa standardima profesionalnog izvještavanja. 

OCJENA 4

 

KOMPARATIVNA ANALIZA

Iz izvještaja u izvještaj moramo ponoviti da ni RTRS ni BN ne odustaju od jasnog svrstavanja na stranu političkih grupacija u Republici Srpskoj. BN Televizija, iako nastoji javnosti prezentirati stavove svih aktera političkog života u RS-u, svaku priliku istovremeno iskoristi kako bi kroz ironiju oslikao SNSD.

RTRS na drugoj strani i dalje ne odustaje od prakse glasnogovornika SNSD-a i njenog lidera Milorada Dodika. Javni servis iz tog razloga izgubio je svaki kredibilitet u očima javnosti.

 (U petak, 21. novembra, čitajte analizu Uglješe Vukovića: ATV i FTV)