Da li je Federacija dio BiH?

I BN TV i RTRS nakon izbora bilježe blagi trend u podizanju profesionalnih standarda, ali to je i jedina, uslovno rečeno, pozitivna stvar. Uza sve ostale propuste, zajedničko im je potpuno ignorisanje Federacije BiH

BN TV                                                                                                          28. oktobar 2014.

Urednica: Suzana Rađen Todorić

Nastavlja se favorizovanje opozicije

Osporavanje validnosti izbornih rezultata za predsjednika Republike Srpske od strane koalicionog bloka Savez za promjene i postizborne kombinatorike vezane za formiranje vlasti udarne su teme Dnevnika 2 BN Televizije.

Iz tog dijela monitorisanog dnevnika svojim sadržajem izdvaja se tek kratak osvrt na broj glasova koje su osvojili zastupnici za državni i entitetske parlamente. Šteta što ovaj prilog nije tematski obrađen, jer bi bio sjajan povod da se prikažu neke od apsurdnosti izbornog sistema u BiH, u kojem kandidati i sa samo 200 osvojenih glasova mogu biti zastupnici.

Iako se BN TV u centralnoj informativnoj emisiji više otvoreno ne svrstava na stranu opozicije, i dalje se nastavlja njeno favorizovanje. Ovaj put učinjeno je to kroz vijest o odvojenim sastancima  predsjednika Narodne skupštine RS-a Igora Radojičića i lidera NDP-a Dragana Čavića s delegacijom State Departmenta. I dok je iz saopštenja iz Radojičićevog kabineta tek iščitana uvodna izjava, novinar je prezentovao cjelokupno saopštenje NDP-a.

Novinari BN TV-a u većini priloga nepotrebno daju duge uvode, te umjesto korištenja što više izjava sugovornika, iste naširoko prepričavaju. Tako se ponavlja praksa da se najbolji dijelovi nečijih stavova čuju kroz interpretaciju novinara, a ne onog ko ih je iznio.

Blok vijesti posvećen problemima građana, iako dobar po izboru tema koje su prezentovane, ostao je nedorečen.

Da li je riječ o nepoznavanju materije ili površnosti, nije ostalo jasno nakon priloga o stečaju poljoprivrednih zadruga i onog posvećenog problematici sticanja penzije pripadnika Granične policije BiH s prebivalištem u Republici Srpskoj.

Na drugoj strani, dobra priča o Klubu za traženje posla nepotrebno je upropaštena komentarom novinarke koja kao primjer loše politike zapošljavanja navodi agenciju za državnu upravu. Ista je optužena za nepotizam, korištenje rodbinskih i političkih utjecaja pri zapošljavanju, bez konkretnih primjera.

U pokušaju da sadržaj dnevnika učini dinamičnijim, i BN Televizija se odlučila za najavu priloga javljanjima reportera s “lica mjesta”. Takođe je uvedena i praksa potpisivanja autora priloga.

Ni u ovom monitorisanom dnevniku urednik nije smatrao da je bilo koji događaj koji je obilježio 28. oktobar u Federaciji BiH vrijedan pažnje da bi bio emitovan.

Plus dana

Nažalost, svojim sadržajem nijedan prilog nije zavrijedio da bude plus dana.

Minus dana

Komentarom novinara upropaštena priča o projektu Klub za traženje posla.

Ocjena 4 – Većina karakteristika profesionalnog novinarstva je prihvatljiva.

RTRS                                                                                                            28. oktobar 2014.

Urednik: Siniša Mihailović

Slabljenje ruske ekonomije najveća briga Republike Srpske

Izborni rezultati i formiranje vlasti kao udarne vijesti u monitorisanom dnevniku ustupile su mjesto akciji MUP-a RS-a usmjerenoj ka hapšenju organizovane kriminalne grupe osumnjičene za trgovinu narkoticima.

Nakon toga Dnevnik 2 fokusirao se na stanje u Bijeljini. Vijest o podizanju krivične prijave protiv tri lica zbog zloupotrebe platnih kartica građanima čija je imovina uništena u majskim poplavama bila je samo povod za elaboriranje rada lokalne vlasti u tom gradu. Reporterka se tako, osim pitanjem podjele humanitarne pomoći, u istom prilogu bavila i ranijim protestima građana nezadovoljnih podjelom humanitarne pomoći, te isključenjem gradske rasvjete. Zanimljivo je da, uz tvrdnju da su svi predstavnici Grada Bijeljina bili nedostupni, ni u jednoj od navedenih tema nema stava ni druge strane. Bitno je ovdje napomenuti da lokalnu vlast u Bijeljini obnaša SDS.

Značajan prostor dat je i čestitki koju je na izbornoj pobjedi Miloradu Dodiku uputio ministar vanjskih poslova Izraela. Sve to popraćeno je i opširnim telefonskim izvještajem iz Jeruzalema šefa predstavništva RS-a u Izraelu.

U bloku vijesti posvećenom izborima, novinarka Nada Veladžić bavila se novim sazivom Narodne skupštine RS-a, imenima izabranih poslanika i brojem osvojenih glasova. Zanimljivo je da je pritom prešućen podatak da je u poslaničke klupe sjeo i kandidat sa samo 200 osvojenih glasova.

Okončanju mandata specijalnog predstavnika EU u BiH Petera Sorensena posvećena je štura vijest, a od njegovog obraćanja novinarima tek izabrana izjava u kojoj on navodi da ne zna ime svog nasljednika na toj funkciji.

Ekonomske teme našle su svoje mjesto u prilogu posvećenom kretanju cijena nafte na svjetskom tržištu i njenom utjecaju na cijene goriva u RS-u. No, umjesto predstavnika jedine rafinerije u državi i distributera, novinar je pažnju usmjerio na to koliko SAD želi obaranjem cijena sirove nafte naštetiti ekonomiji Ruske Federacije.

U nizu dosadnih, rutinskih izvještaja, svojim sadržajem pozitivno se izdvaja prilog posvećen protestu građana Mađarske zbog najave uvođenja poreza na korištenje interneta. Iako je kao izvor korištena agencijska vijesti, prilog je temeljno obradio ovu problematiku.

U monitorisanom dnevniku prostor je našla i jedna vijest iz kulture, posvećana Sajmu knjiga u Beogradu. Fokus je bio na predstavljanju izdavača iz RS-a. No, umjesto književnika, u prvom planu su se našli kao autori novinarka RTRS-a sa svojom  monografijom posvećenoj pravoslavlju, te dva člana SNSD-a. Riječ je o Milanu Ljepojeviću i Rajku Vasiću, koji su javnosti u RS-u poznati po svojim uradcima posvećenim veličanju partije kojoj pripadaju i njenog lidera Milorada  Dodika.

RTRS javljanje reportera kao najavu određenih događaja koristi u većini priloga. Ali u pojedinim slučajevima to je dovedeno do besmisla, pogotovo kada jedan te isti reporter najavljuje i vijesti iz politike, pravosuđa, a potom i kulture i to javljajući se uvijek s jednog te istog mjesta.

Ni RTRS, kao ni BN TV, u monitorisanom dnevniku nije objavio nijednu vijest vezanu za dešavanja u Federaciji BiH.

Plus dana

Prilog posvećen protestima u Mađarskoj zbog najave oporezivanja korištenja interneta.

Minus dana

Okončanje mandata Petera Sorensena u BiH.

Ocjena 4 – Većina karakteristika profesionalnog novinarstva je prihvatljiva.

Komparativna analiza

Iako u odnosu na period predizborne kampanje, koji je obilovao otvorenim navijanjem za vlast, odnosno poziciju, monitorisani dnevnici bilježe blagi trend u podizanju profesionalnih standarda, to je i jedina, uslovno rečeno, pozitivna ocjena. Oba dnevnika monotona su i po odabiru i redoslijedu emitovanja vijesti skoro pa identična. Premalo pažnje posvećuje se ekonomskim temama, vidljiva je i površnost u radu i nedovoljno poznavanje tematike kojom se novinari bave. Zajednička crta je i potpuno ignorisanje dešavanja u Federaciji BiH.

(U petak, prvog novembra, čitajte analizu Uglješe Vukovića: ATV i Hayat)